גיליון 222: ללא קול

[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לעילוי נשמת יהודית בת יוסף[/label]
צדיקים יקרים,
האם תבין את כוונת התינוק שתראה ברחוב? סביר להניח שלא, אך האם האימא מבינה אותו? אני מניח שכן! כי המילים אינה הסימנים היחידים אשר קולטת היא בפעולת הילד שלה!!!
בעוד שלאדם יכולת האבחנה מוגבלת שלו לחיצוניות בלבד, מנהיג העולם אינו מוגבל ורואה גם את הפנימיות של כל אחד.
אז אם אמר הוא לצדיקים ולחכמים בדורות הקודמים ללמד אותך שגם אתה כמו שאתה אהוב ויקר, שגם אם אינך מצליח לכוון במאה אחוזים כל תנועה קלה שלך של סור מרע רצוייה… זו האמת!!!
[blockquote quote=’לפעמים העזרה לחבר ללא בקשתו יכולה לחולל פלאים באיתחול מערכת היחסים שלך …. יש לך מישהו שתרצה לנסות עימו?’ align=’left’ max_width=’300px’]
ישנם מספר דרגות של תקשורת:
טלפטית (מחשבתית בלבד),
מבטים (ללא צלילים), קולות (ללא מילים), מילולית, ומושלמת. כאשר בכל עליית מדרגה רמת ההבנה של כוונת השני הולכת וגדלה.
***
”שִׁמְעוֹן בְּנוֹ אוֹמֵר, כָּל יָמַי גָּדַלְתִּי בֵין הַחֲכָמִים, וְלֹא מָצָאתִי לַגּוּף טוֹב אֶלָּא שְׁתִיקָה. וְלֹא הַמִּדְרָשׁ הוּא הָעִקָּר, אֶלָּא הַמַּעֲשֶׂה. וְכָל הַמַּרְבֶּה דְבָרִים, מֵבִיא חֵטְא“ [מסכת אבות, פרק א, משנה יז], בהיותך שקט אתה מזמין את שיחת החבר שיכול ללמד אותך דברים חדשים, בהיותך שקט אתה מרגיע את הרוחות הכועסות, בהיותך שקט אתה … בונה תקווה.
***
אנו יודעים לצעוק בעת צרה, יודעים לצעוק בעת גילוי שגיאה של האחר, אבל מה קורה כאשר החיים זורמים כשורה ללא בעיות, האם אנו פוצים פינו בהודיה? האם יכול להיות שמה שיש לנו, החבר שלנו מחכה לו חודשים ושנים? בהחלט! ”וַיִּצְעֲקוּ אֶ-ל ה‘ בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם. יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם. וַיִּשְׂמְחוּ כִי-יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל-מְחוֹז חֶפְצָם“ [תהילים קז, כח].אל מי נפנה בעת שמתגברת הצרה?
***
”וְדַע שֶׁמִּי שֶׁיָּכוֹל לַעֲשׂוֹת אֵלּוּ הַנִּגּוּנִים, דְּהַיְנוּ לְלַקֵּט הַנְּקֻדּוֹת טוֹבוֹת שֶׁנִּמְצָא בְּכָל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל, אֲפִילּוּ בְּהַפּוֹשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל כַּנַּ””ל- הוּא יָכוֹל לְהִתְפַּלֵּל לִפְנֵי הָעַמּוּד
כִּי הַמִּתְפַּלֵּל לִפְנֵי הָעַמּוּד, הוּא נִקְרָא שְׁלִיחַ צִבּוּר וְצָרִיך שֶׁיִּהְיֶה נִשְׁלָח מִכָּל הַצִּבּוּר דְּהַיְנוּ שֶׁצָּרִיך שֶׁיְּקַבֵּץ כָּל נְקֻדָּה טוֹבָה שֶׁנִּמְצָא בְּכָל אֶחָד מֵהַמִּתְפַּלְּלִין“ [ליקוטי מוהר“ן תורה רפב], כי באמת שבכל אחד יש המון טוב, בכל אחד יש דיבור נפלא של חיזוק הדדי – אם רק נצליח להוציא אותו ממנו.
***
כן גם כיום יש אנשים שאם תתקשר אליהם תרגיש תמיד טוב יותר, אם תשתף אותם בפועלך ידעו לומר לך מילה טובה שתיגרום לך שמחה וכוח להמשיך בדרכך הטובה! מכיר אחד? דבר איתו!
העצה:
לפעמים גם כאשר אין לנו מילים … אין זה אומר שאין מוצא, כי מבט המשקף את הנפש פנימה יכול לעורר את השני יותר מויכוח הכולל גם אלף מילים.
אבל לפעמים מילה טובה אחת – פותרת מריבה עוד בטרם זו החלה!
אז אם בין מריבה לשתיקה – אעדיף שתיקה,
אבל בין מחמאה לשתיקה – אעדיף דיבור מפורט!

להורדת דיוור

וידאו

ארגון אזמרה - ללא קול - ליקוטי הלכות הלכות ראש השנה הלכה ד - שיעור מלא

כתיבת תגובה