גיליון 232: משא ומתן בשמחה

[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לשלמה דוד בן יפה[/label]
צדיקים יקרים,
אם הייתי אומר לך שבמעשה אחד קטן תקבל פרנסה לכל חייך תסכים? אני מניח שקודם תקפוץ… אך אם אומר לך שהמעשה המדובר הינו רע? כעת מניח שאתה חוזר בך מרצונך.
ואכן בן מלך כמוך לא זקוק למחשבות אלו ולא זקוק לניסיונות של ”קיצורי דרך“ ויכול להיות סמוך ובטוח, כבן היושב על שולחן אביו, שכל המגיע לך – תקבל בשמחה!
***

[blockquote quote=’לעיתים אפשר שתמצא עצמך באמצע סערה – רק בשביל להצליח להרגיע את הרוחות, הרגש חופשי להתערב להרגעת הרוחות גם היום .’ align=’left’ max_width=’300px’]
נהוג לחשוב בעולם שהפרנסה נקנית בעמל קשה ובעבודת פרך, רק אם תמכור את נשמתך לעבודה,
וימיך יעברו ללא המשפחה אזי תקבל את המגיע לך, אבל אלו דיבורים מאת היצר הרע!!!
החיים ממש לא צריכים להיות כך! נהפוך הוא!
נכון שנאמר: ”אָדָם לְעָמָל יוּלָּד“ [איוב פרק ה, ז]
– על עמל התורה – נאמר הדבר למען לא נתגאה מעל חבירנו המנסים ללמוד עם הצלחה פחותה.
– על עמל הפרנסה – עלינו לעבוד למען נזכור שאין עוצם ידינו מספקת הפרנסה אלא את הזכות לקבלה.
***
אנו מאמינים שבראש השנה נקצבים מזונותיו של האדם, ואין פרנסתו נאבדת כלל!
ובעזרת מעשיו הטובים ופועלו המבורך זוכה הוא ל“שחרר מהמכס“ את הפרנסה שנקבעה לו.
***
”הוא היה אומר, לא עליך כל המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין ליבטל. אבל אם למדת תורה הרבה, נותנין לך שכר הרבה; ונאמן הוא בעל מלאכתך, שישלם לך שכר פעולתך. ודע, שמתן שכרן של צדיקים לעתיד לבוא“ [מסכת אבות פרק ב] כי בעל הבית שלנו אינו מקפח אף אחד, בעל הבית שלנו אוהב לתת לך … בעיקר כשרואה שרצונך לתת מעצמך!
***
מי ראוי בעינך לקבל את ה 100₪, אחד שהוא יפה תואר וישקיע אותם בעצמו או באדם פשוט שברור לך שייקח חלק מהסכום ויעזור לאחרים? אני מניח שגם דעתך תציע את הראשון.
ובורא עולם שהוא בוחן כליות ולב, יודע את טוב ליבך ברור שרוצה להעניק לך! ואצלו אין מחסור במזומנים ולכן אפילו זכה המתחרה שלך אין זו מניעה מלזכות אותך בפרנסה בשפע! והשם מחפש להגדיל את הטוב בעולם ונהנה לתת למי שחושב כמוהו.
***
חיזוק עצום נותן לנו רבי נחמן בלהבין מה קורה אם בשעת המשא ומתן אנו מגבירים את האמונה והדרך ארץ למרות עצותיו השקריות של היצר הרע שמציע שבזכות “שקר לבן“/נרמה נזכה יותר: ”וּכְשֶׁיְּרוּשָׁלַיִם הַיְנוּ הָאֱמוּנָה הַיְנוּ מַשָּׂא וּמַתָּן… מִתְגַּבֶּרֶת אֲזַי אֵלּוּ הָעַכּוּ””ם וְהָאֲרָצוֹת נוֹפְלִים וְעוֹלִים מִמֶּנָּה כָּל הַנִּיצוֹצוֹת הַקְּדוֹשִׁים שֶׁבְּתוֹכָם“ [ליקוטי מוהר“ן תורה לה, ח]
העצה:
הנושא ונותן באמונה יכול לשמוח שכבר כעת במקום שבו הוא נמצא… הוא מחולל פלאים בעולם! אינך צריך להיות צדיק הדור ולא בעל מופת את מנסה לשמור על המידות הטובות ולא לרמות משפיע שפע חסדים.

להורדת דיוור

וידאו

ארגון אזמרה - משא ומתן - ליקוטי מוהרן תורה לה - אות ח-י - שיעור מלא

כתיבת תגובה