גיליון 199: האמת השמחה

[label style=info icon=heart]השיעור מוקדש לכל הישועות ליצחק בן גאולה[/label]
צדיקים יקרים,
האם היית מסכים ללכת לרופא משפחה כאשר אומר לך שאני מכיר רופא מומחה עבורך? האם היית מסכים להמתין בתור למומחה לבננות כאשר אתה צריך מכונת כביסה? ברור שלא!
ועדיין כל כך הרבה פעמים מוכרים לנו את ”הפתרון“ לבעיה שלנו בדמות עיסוק אחר בנושא לא קשור .. כאילו מנסים להרחיק אותנו מהטיפול בבעיה האמתית!
שלב ראשון ברפואה הוא ההבנה שיש משהו שזקוק לטיפול/לשיפור, ואח””כ מוצאים את התרופה לכל מכה ומכה.
[blockquote quote=’הרבה תרופות יש בעולם אבל האם מצאת את שלך? בדוק מהו הדבר שהכי היית רוצה לקבל/לשנות
ודבר עם חבר שאתה ממש אוהב אודות ”חלומך“ ואולי תזכה לדרך חדשה להגיע אל היעד.’ align=’left’ max_width=’300px’]
כאשר יש מיליארדי אנשים בעולם ולכל אחד אפשרות לבעיה שונה, הרפואה המודרנית מנסה למצוא מכנה משותף ולטפל בכלליות בתקווה שגם אתה תיוושע.
אבל אצל רבי נחמן תוכל למצוא את העצה שתהפוך את חייך לנעימים, מועילים ובעיקר … שמחים!
***
”מכתבכם קיבלתי…וכולם מודיעים נחת וששון ושמחה, ובוודאי הוא ששון ושמחה, אשר זכינו בתוך העלמה כזאת לידע מאמת כזה“ [עלים לתרופה, מכתב קעד], ומהי האמת? שקיימת עצה מעשית הרלוונטיות גם לנו איך להיות מאושרים בעולם שלנו עם תורה/תפילה/ומעשים טובים במקום שבו אתה נמצא!
עם היכולות שלך ללא כל שינוי!
***
לא צריך להרפות מחלום הישועה בגלל שנראה לך שמדובר על נס! כי לפעמים הכוח שנמצא בך גדול ממה שאתה חושב. כמה נפלא היה אם אומר לך שאתה שיש לך משרוקית של קסם… אתה רק נושף וההצלה בדרך, נכון?
אל תחשוש מכך שיש לי כאב בטן ואני מבטיח לך משהו לא הגיוני … שמע את רבי נתן: ”והַכְּלָל, שֶׁכַּאֲשֶׁר הַחֹשֶׁךְ וְהַקְּלִפּוֹת מְסַבְּבִין מִכָּל צַד עִקַּר הַתִּקּוּן עַל-יְדֵי אֱמֶת שֶׁתִּרְאֶה שֶׁיֵּצֵא הַדִּבּוּר שֶׁבַּתְּפִלָּה מִפִּיךָ בֶּאֱמֶת וְעַל-יְדֵי זֶה יָאִיר לוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּבְחִינַת ה’ אוֹרִי וְיִשְׁעִי“ [ליקוטי הלכות, הלכות ראש השנה הלכה א],
ומוסיף רבי נחמן ”וּתְפִילָּה הוּא בְּחִינַת נִסִּים שֶׁהוּא אֵין דֶּרֶךְ הַטֶּבַע כִּי לִפְעָמִים הַטֶּבַע מְחַיֵּב אֵיזוֹ דָּבָר וְהַתְּפִילָּה מְהַפֶּכֶת אֶת הַטֶּבַע“ [ליקוטי מוהר“ן, תורה ט]
***
אבל מהי תפילה? האם רק מה שאני מבקש בקדושה על פי הכתוב בסידור או במחזור? לא ולא אח יקר! כל מה שליבך חפץ למען להיטיב את ימיך בעולם זה! אבל נפלא יהיה אם שאיפתך תהיה להיטיב את מידותיך, להיטיב עם סביבתך.
***
האר“י אומר שבורא עולם מחדש את הבריאה כל כמה רגעים… ומצטט הרב גודלבסקי בשיעור .. שכל זה בכדי שתבין שאין מצב שאיחרת את הרכבת,
אין מצב שמצדיק ייאוש … יש בהחלט מצב שמצדיק להתעזר בסבלנות – עד שהרכבת הבאה תגיע … והיא תגיע – בקרוב ממש! עבורך דייקא.
העצה:
אם אתה מרגיש שכלו כל הקיצים, דע שאין זה באשמתך, ואין זה אומר שאתה אבוד, אלא אומר שאת העצה שמיועדת לך כעת עדיין לא מצאת.
אז התקשר לחבר טוב שאתה אוהב ודבר איתו לשלומו וראה איך ישלחו דרכו רמזים לך ולמה שמצופה ממך כעת חיה.

להורדת דיוור

וידאו

הרב אליהו גודלבסקי | האמת השמחה - עלים לתרופה - מכתב קעד - התשעו - פרשת מצורע - שיעור מלא