גיליון 213: לעמל יולד

[label style=info icon=heart]השיעור מוקדש לכל הישועות לגיא בן חוה[/label]
צדיקים יקרים,
האם מפקד בכיר יתרגש כאשר טירון לא יצליח לקלוע למטרה? ברור שלא! אך התייחסותו תשתנה אם לטירון לא תהיה מוטיבציה, שכן את החוסר מיומנות אפשר לרכוש, כל עוד לא הרמת ידיים.
אז תבין שאינך צריך להתרגש כאשר אומר לך היצר הרע:
”לא הולך לך…“, ”אתה כל כך לא מוצלח…“
כל עוד אתה עיקש אחרי כל נפילה … להתחיל מחדש!
***
[blockquote quote=’חשוב על דרכים לעזור לחברך לקחת את המשימה הבאה:
כאתגר במקום כמטלה מעיקה’ align=’left’ max_width=’300px’]
”הוּא הָיָה אוֹמֵר, לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמוֹר, וְלֹא אַתָּה בֶן חוֹרִין לִבָּטֵל מִמֶּנָּה. אִם לָמַדְתָּ תוֹרָה הַרְבֵּה, נוֹתְנִים לָךְ שָׂכָר הַרְבֵּה. וְנֶאֱמָן הוּא בַּעַל מְלַאכְתְּךָ שֶׁיְּשַׁלֶּם לָךְ שְׂכַר פְּעֻלָּתָךְ. וְדַע, מַתַּן שְׂכָרָן שֶׁל צַדִּיקִים לֶעָתִיד לָבוֹא“ [מסכת אבות ב, טז], כי לכל אחד מאיתנו כוחות אחרים בהתאם לתפקידו בחיינו, לכל אחד מטרה אחרת שעליו להשיג … לכן אל תשווה את משימת השני לשלך, מה אני נדרש? לעשות את שבכוחך לקיים! אל תשבור את המשפחה, אל תשבור את הסביבה, שמא פעולות אלו מתומרצות ע“י גאווה.
***
אפילו אתה מנסה בכוחך ואינך מצליח לקיים, אל תקשיב לשום קול שמפחית מפועלך!
אל תקשיב לשום קול שמציין שאין פועלך ישיג את מטרתו… כי באמת תשובה – הצדיק כבר עשה בעבורנו, ובפועלנו – אנו משיגים שכר גדול ועצום יותר עבורנו!!
”שָׁמַעְתִּי בְּלִיפֶּוִיץ שֶׁהָיָה מְדַבֵּר עִם אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ דְּשָׁם וְאָמַר מָה אַתֶּם יְכוֹלִים לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה, וְכִי מַסְפִּיקִים יְמֵיכֶם וְכחֲכֶם כֻּלְּכֶם לְתַקֵּן פְּגָם אֶחָד מִמַּה שֶּׁקִּלְקַלְתֶּם. רַק אֲנִי עוֹשֶׂה תְּשׁוּבָה בִּשְׁבִילְכֶם וְיֵשׁ לְאֵל יָדִי לְתַקֵּן הַכּל כָּל מַה שֶּׁקִּלְקַלְתֶּם עַד הֵנָּה רַק הָעִקָּר מֵעַתָּה לא תַעֲשׂוּ עוֹד. וַאֲפִילּוּ מֵהַיּוֹם וָהָלְאָה אֵינִי מַקְפִּיד עַל הַשְּׁגָגוֹת שֶׁתַּעַבְרוּ חַס וְשָׁלוֹם רַק הָעִקָּר שֶׁעַל כָּל פָּנִים תִּשְׁמְרוּ עַצְמְכֶם מִמֵּזִיד“ [חיי מוהר“ן אות דש]
***
לא עליך המלאכה לגמור … נכון … אבל ראה רבי נחמן שיהיו ימים בהם לא יהיה אפשרות לאדם כוח ויכולת לקיים אפילו כחוט השערה … לכן הדגיש את שאמרו חז”ל שהקב“ה מצרף לישראל רצון לטוב למעשה! לכן מאריך רבי נתן שנמשיך ונחזיק באותם רצונות יקרים ונפלאים, לא משנה מה עובר עלינו היום! בזכות הרצונות נזכה לחזור בתשובה שלימה!
”ואפילו אם האדם הוא כמו שהוא… ויש לו רצון לשוב אליו יתברך…ועדין לא זכה לתשובה, אדרבא פגם יותר והוסיף חטא על פשע… אף על פי כן יחזק עצמו בהרצון יותר ויותר… יזכה לצאת משטותיו, ויזכה בוודאי לתשובה בלי ספק“ [הלכות ערב הלכה ג]

העצה:
אם היית עובד בעבודה בה עליך להעביר מים מחבית א‘ לחבית ב‘ באמצעות דלי בו יש חורים, ובעל הבית יודע על החורים בדלי ומוכן לשלם לך בכל מקרה עבור העבודה… האם יש טעם להתבטל ממנה? לא.
כאשר אתה מרגיש אתה עושה את המקסימום -מעריכים את פועלך! שכן השקעתך ניכרת וזה אכן הטוב ביותר שניתן לעשות …
אז מיהו התוהה האם להמשיך ולקיים? היצר הרע!!
לכן אל תקשיב להצהרותיו אלא התרכז בשמחת המקבל ושאב משם את הכוח להמשיך.
כי באמת כל פעולה לטובה בדור שלנו יקרה ועצומה … תהייה ”פחותה“ אשר תהייה.

להורדת דיוור

וידאו

הרב אליהו גודלבסקי | לעמל יולד - עלים לתרופה - מכתב קעט - התשעו - פרשת פינחס - שיעור מלא