גילין 211: לצאת מהדימיונות

[label style=info icon=heart]השיעור מוקדש לכל הישועות ובפרט רפואה לגבריאל בן פרלה[/label]
צדיקים יקרים,
בעת תחרות כיפוף ידיים, אם היריב הצליח במעט להוריד את ידי, האם זה הסימן לוותר ולפרוש? ברור שלא, ואפילו אני נמצא באמצע הדרך להפסד האם אין לי סיכוי לנצח? אולי יש סיכוי כיוון שהיריב נתן כבר את כל מה שהוא יכול, ועכשיו הזמן לפרוץ קדימה בכוחות מחודשים? כל זמן שלא נכנענו ניתן להתחיל מחדש! ”וכל זמן שלא הוציא שכלו אל הפועל, שלא השתמש בשכלו עדיין אז אצלו השכל בכוח, אף-על-פי שכבר שבר המדמה, אז נתקומם תכונת שכלו, כי כשזה קם, זה נופל“ [ליקוטי מוהר“ן תורה כה]
***
[blockquote quote=’פעמים רבות בכוחנו לספוג את הטוב מהסביבה שלנו, היום,
חפש להתעלם מהרע שסביבך ולהאדיר את הטוב … וראה מה קורה לחיוכך’ align=’left’ max_width=’300px’]
חלום הינו זמן מיוחד בו משתחרר השכל מכבלי מגבלות העולם הגשמי ומתחיל לנוע לפי חוקים אחרים, אך עם קומנו אנו ”שוכחים“ את הכוחות הקיימים בנו וחוזרים למציאות בה העתיד שלנו ידוע מראש, לכן מעורר אותנו רבי נחמן ומזכיר:
”ודע, כי צריך כל אדם להוציא את עצמו מהמדמה, ולעלות אל השכל“ [ליקוטי מוהר“ן תורה כה],
דע שאתה בן של מלך, ובדיבור אחד, בבקשה אחת, אתה יכול לקבל עד חצי המלכות! תאמין שמגיע לך ותבקש בפועל בפה! ותצפה לקבל ישועה כלשהי..
ואם מחפש אתה את חדר הקבלה לשם השמעת בקשתך, דע שכל מקום בו אתה נמצא השכינה שוכנת איתך!!! אז גם עכשיו אתה יכול להביע את הערכתך ושמחתך ויהיה מי שישמע את קולך.
***
כמה פעמים חלמנו להצליח… כמו האחר, מדד הכישלון הוא לפי פועלנו אך ההצלחה לפי מעשה השני, האם זה נכון? האם אני מחוייב לפי דעת הקב“ה להיות שקול לחברי? ברור שלא!
”ודע שאין שני בני אדם שווין זה לזה, כי כל הנשמות הם זה למעלה מזה“ [ליקוטי מוהר“ן תורה כה] כי אם כולנו היינו דומים, הרי היה יוצא שהעולם חסר באנשים שמבצעים משימות מסויימות, אבל עצם השוני שלנו לא נועד להשוואה ובטח לא נועד לייאש אותך אלא לחזקך שחברך …. יש בו כוחות שאתה יכול להשתמש בהם … גם כאשר אתה יודע שלעולם לא תוכל להיות כמוהו.
***
אין אדם שנועד להיות במקום אחר ממקום בו הוא נמצא כעת, אין סיכוי שהעובר עליו ”גדול עליו“ אבל לפעמים אנו צריכים עצות איך להתחכם לעובר עלינו כאותו מלך שהציע ליועצו שיתנו סימן להיותם משוגעים כמו כל עמם וכך יוכלו עדיין לפעול בשיקול דעת ”וענה לו המלך: אם כן כשאנחנו לבד לא נהיה משוגעים. וכל העולם יהיה משוגע אז יהיה להפך… שאנחנו יהיו המשוגעים… אבל רק זה שנסמן סימן על מצחנו שנדע כל כל פנים שאנחנו משוגע. אם אהיה מסתכל על מצחך וכן שתסתכל על מצחי נדע מהסימן שאנחנו משוגע.“ [סיפורי מעשיות – מעשה התבואה המשוגעת]
העצה:
עדיף להיות בינוני מציאותי ממלך מדומיין!
לילדים יש נטייה לחלום חלומות ולקוות שפיה תגשים להם את החלום, אך אנשי האמת מבינים שיש כוחות מעבר לכוחנו אנו, ונפלא יהיה אם נקשיב לחכמים שמורים לנו איך להתחבר לכוחות אלו. כי להזיק זה בטח שלא מזיק.
ואחרי פעם אחת של הצלחה … יותר לא נרצה ללכת בדרך אחרת.

להורדת דיוור

וידאו

ארגון אזמרה - לצאת מהדימיונות - ליקוטי מוהרן - תורה כה - שיעור מלא