גיליון 238: דיבורים שבפה

[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לכל הישועות ובעיקר לרפואת מיקה בת קרן[/label]
צדיקים יקרים,
כמה פעמים רצית להצליח והיה כפסע בין כשלונך ובין ההצלחה, כמה פעמים הצטערת שלא ביקשת, ואמרת לעצמך שאולי השיחה היתה פותחת מסלול חדש… כי זה נכון, הכלל הוא פשוט: הרוצה להיטיב, הכוסף לטוב יותר.. מצוין אם יאמר את דבריו בקול!
***
כל מתכון מכיל ערבוביה של מצרכים: חלקם מתוקים, חלקם מרים, חלקם בעלי טעם והאחרים נועדו רק לשפר את המרקם, אבל אין ספק שאף אחד לא מיותר! אין ספק שהאופה את כולם לפי הסדר הכתוב, קוצב זמן ומקום – מקבל תבשיל נהדר!
***
שמח האדם שיודע להעריך את הטוב והמתוק בחייו,
שמחה הסביבה אם אתה לא מקטר מהפעמים בהם אינך מקבל את מבוקשך, וסביבה כזו תדע להעריך את רצונותיך הטובים, גם אם הם בעיקר בלב:
”וְהֶחֱיִיתַנִי בִּדְבָרֶיךָ הַיּוֹצְאִים מִלִּבְּךָ בֶּאֱמֶת. מִי יִתֵּן שֶׁיְּמַלֵּא הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מִשְׁאֲלוֹת לִבְּךָ לְטוֹבָה מְהֵרָה, שֶׁתִּזְכֶּה לִהְיוֹת אִישׁ כָּשֵׁר בֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ, כַּאֲשֶׁר זֶה כַּמָּה נִכְסֹף נִכְסַפְתָּ לָזֶה“ [עלים לתרופה מכתב רז]
[blockquote quote=’ספור מאחד עד עשר …
ובין מספר למספר – מצא משהו טוב בעצמך ששווה לומר עליו תודה.’ align=’left’ max_width=’300px’]
ואנו ההולכים בדרך שלפעמים נעימה ולפעמים קשה, מעריכים מאוד את אלו בעלי היכולת לראות אל מעבר לנראה לעין, אלו המזהים את הפוטנציאל.
אז הרשה לנו לציין שגם בך טמון המון טוב (מתוק), אשר ממך מנסים להסתירו עם שכבות של הסטות (שעושות את חייך לפעמים למרים) אבל ההולך באמונה שהאופה את חייו הוא השם יתברך יקבל בוודאות את העובדה הברורה ”אַךְ בֶּאֱמֶת גַּם הַכִּסּוּפִין וְהַגַּעְגּוּעִים יְקָרִים מְאֹד, כַּמְבֹאָר בִּסְפָרָיו הַקְּדוֹשִׁים מַעֲלוֹת הָרָצוֹן וְהַכִּסּוּפִין דִּקְדֻשָּׁה, בִּפְרָט כְּשֶׁזּוֹכִים לְפָרְטָם בַּפֶּה בְּכָל יוֹם. חֲזַק בְּנִי וַחֲזַק לֵילֵךְ בְּדֶרֶךְ הַזֶּה לְדַבֵּר הַכִּסּוּפִין דִּקְדֻשָּׁה בַּפֶּה בְּכָל יוֹם. וְתַכְרִיחַ עַצְמְךָ מְאֹד לְהַרְגִּיל עַצְמְךָ לָזֶה. וְתַאֲמִין שֶׁאֵיךְ שֶׁהוּא גַּם הַדִּבּוּרִים שֶׁלְּךָ יְקָרִים מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי הוּא יִתְבָּרַךְ בְּרַחֲמָיו מִתְאַוֶּה גַּם לִתְפִלָּתְךָ. כִּי כָּל הָעוֹלָמוֹת עִם כָּל עֲבוֹדָתָם הַגְּדוֹלָה שֶׁעוֹבְדִים אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּאֵימָה וּבְיִרְאָה תָּמִיד, אֵין עוֹלֶה אֶצְלוֹ יִתְבָּרַךְ כְּלָל כְּנֶגֶד שִׂיחָה אַחַת וּתְפִלָּה אַחַת שֶׁל בֶּן אָדָם הַשָּׁפָל הַזֶּה שֶׁבְּזֶה הָעוֹלָם“ [עלים לתרופה, מכתב רז]
***
המדליק אור קטן – יראו את אורו קרוב,
המדליק אור גדול – יראו אותו גם למרחוק,
אבל אפילו האור החזק ביותר – יהיה קטן לעומת העומד על השמש, לכן אפילו מרגיש אתה שאינך תורם לעולם שמחה/אושר/מעשים טובים אל תרפה ממעשיך הטובים ומרצונותיך להיטיב מידותיך, אלא פשוט שמח שאתה נמצא בסביבה טובה!

העצה:
אם אתה מוצא הזדמנות לשפר – דבר
אם אתה מוצא מחמאה לחבר – אמור
ואם מבין אתה דבר שלמדת – אל תהסס ללמדו לחברך… ואם בסביבתך פתאום אתה שומע מילה טובה ופרגון וחיזוק דע שאתה נמצא בסביבה נכונה!!!
ואנו באנו היום לומר לך יישר כוח על היותך עימנו בכיתה ללמוד איך להפוך את העולם לטוב יותר!

להורדת דיוור

וידאו

הרב אליהו גודלבסקי | דיבורים שבפה - עלים לתרופה - מכתב רז - התשעז - פרשת ויחי - שיעור מלא

כתיבת תגובה