גיליון 201: חסד שבגבורה

[label style=info icon=heart]השיעור מוקדש לכל הישועות אילנית בת אוליביה[/label]
צדיקים יקרים,
את מי תעריך יותר: התורם 10,000 ₪ או מי שנתן מנת המים האחרונה בבקבוק שלו לחבר? הראשון נשמע ראוי יותר!
אך אם אומר לך שהראשון הינו מיליונר בעל נכסים בכל העולם ובמקרה שני מדובר על שני חברים הצמאים למים במדבר…
סביר שנעבור לבחירה של השני נכון? כי על פי התיאור אנו מבינים שבעוד שהתרומה אפשר שנעשתה לצורך קידום אינטרסים
במקרה השני, ללא ספק, מדובר באנושיות מדהימה, אהבה אמיתית בין שני חברים.
[blockquote quote=’בדיחותא: האם תנין הוא יותר ארוך או יותר ירוק? ירוק, כי הוא ירוק גם לרוחב.
נפלא אם תבצע תחרות היום והחסדים (מעשים טובים) שתבצע ליקירך יגברו על הגבורות (דינים)’ align=’left’ max_width=’300px’]
***
אם נסתכל סביב ניווכח שכל אחד בעולם הינו יחיד ומיוחד! ונהיה אלופים אם נצליח להתאים עצמנו אליו, כנאמר: ”עִם-חָסִיד, תִּתְחַסָּד; עִם-גִּבּוֹר תָּמִים, תִּתַּמָּם; 
עִם-נָבָר, תִּתָּבָר; וְעִם-עִקֵּשׁ, תִּתַּפָּל ; וְאֶת-עַם עָנִי, תּוֹשִׁיעַ; וְעֵינֶיךָ עַל-רָמִים, תַּשְׁפִּיל“ [שמואל ב פרק כב].
קשה לקלוט את כל המיוחדות של כולם ולכן אנו נוטים לחפש מכנה משותף למען לשפר את ”הזיכרון“ שלנו, אבל מפאת צמצום זיכרון אנו לעיתים זוכרים רק את המשותף (והכביכול נדוש) ושוכחים מהמיוחדות של חברינו, ירגיש נפלא מי שיזכיר לעצמו כל יום זאת:
***
בכל יום אנו קמים ליום חדש בו נבצע פעילויות לרוב, אשרי מי שמנתב את כוחו להועיל ולעזור לעולם!
כאשר אדם משתמש בכוחו להיטיב עם הבריות נקרא חסיד. אבל אם משתמש הוא ביכולותיו למען לנצל את האחרים ו/או לדכא אותם נקרא גאוותן, ועל הגאוה נאמר ”אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת ”
***
לעיתים הניסיון שלנו אינו אופן ביצוע הפעולות הגדולות (שבדרך כלל יהיו) חד פעמיות וקשות לנו לביצוע, אלא דווקא ה“קטנות“ והתדירות, לעיתים לא קשה ביצוע הפעולה כמו מניעת ביצועה,
למשל להימנע מהכעס, להמעיט בדיבור פוגעני למישהו אחר ועוד… כנאמר: ’איזהו גיבור הכובש את יצרו, שנאמר “”טוב אך אפים מגיבור, ומושל ברוחו מלכד עיר“‘ [מסכת אבות, פרק ד משנה א].
***
דע שאין הקב“ה מחפש להעניש אותך ואו להכשיל אותך אף פעם אלא מנסה בכל הזמן לתת לך עוד ועוד הזדמנות להצליח בהתגברותך! כי בכל פעם שאתה מצליח להתגבר, הוא זוכה בתירוץ נוסף להוריד חסדים לעולם כולו!
יבוא יום ויראו לך שלפעמים פעולה ”קטנה“ שלך ויומיומית כמו שיחת התעניינות בשלום חברך, חיוך ועוד מהוות הצלה ומקור השראה לחברך שנמצאים סביבך, לכן אל תחפש להצליח רק במשימות קשות וגדולות, אלא המשך תמיד לקיים כל מה שאתה יכול.
העצה:
ה“יתרונות“ שלך בממון/יכולות/שכל/תכונות אופי נועדו למען תנצלם לטובת חבריך ויהיה נפלא אם תבחר ליהנות בעת השיתוף עם הסביבה.
אבל גם ל“חסרונות“ שלך יש תכלית אחרת,
לזכות את הסובבים אותך בלעזור לך!
ולא חס וחלילה לייאש אותך! אז הסתכל סביב מי השליח שנשלח ויזכה לעזור לצדיק כמוך!

להורדת דיוור