גיליון 216: בחירה לחיים

[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לכל הישועות לבועז בן מירה[/label]
צדיקים יקרים,
מתי אדם עוצר לבדוק את מצבו? בהצלחה/בכישלון/בשניהם…
נטיית רוב בני האדם לומר לעצמם:
בהצלחה – זה מובן מאליו, אין מה לשמוח, יאללה לפרויקט הבא…
בכישלון – וואי, איזה גרוע אני… זה היה מצליח לי אם רק הייתי … אבל באמת מלמדים אותנו הצדיקים שההצלחה נקבעת לא רק לפי התוצאה של המעשה אלא גם לפי המוטיבציה שלך להבא!
[blockquote quote=’בכל יום אנו יכולים לבחור לעשות טוב, בין אם הרבה ובין אם מעט … הנהנה מהמעט טוב … ויזכה לקבל יותר, הבה נתחיל היום להנות ממשהו טוב שאנו עושים כבר היום’ align=’left’ max_width=’300px’]
כאשר אדם הולך ברחוב ומועד, האם זה סימן לכישלון מעשיו? ברור שלא! זה אומר בסך הכל שקרה לו עיכוב …. אם הוא התרומם חזרה על רגליו הוא יגיע ליעדו, אך אם יחזור לביתו ל“חבוש פצעיו/ להתאבל על הנפילה/ימתין להבין במה טעה“ לא ידוע מתי יגיע.
ומי המורה הטוב ביותר למעשנו זה? התינוק!
בריאה החדשה אשר היצר הרע עדיין לא מצליח לשלוט על שכלה… ומנסה במשך זמן רב לעמוד על רגליו … עומד ונופל … עומד ונופל! עד שמצליח.
***
שָׁמַעְתִּי מֵרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה סִפֶּר לִי רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה שֶׁדִּבֵּר עִם אֶחָד שֶׁהָיָה קוֹבֵל לְפָנָיו מְאד עַל רִבּוּי. מַעֲשָׂיו הַמְכעָרִין כִּי זֶה הָאִישׁ הָיָה חָפֵץ מְאד לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְלָצֵאת מִמַּעֲשָׂיו הָרָעִים אַךְ בְּכָל פַּעַם הִתְגַּבְּרוּ עָלָיו יוֹתֵר עַד שֶׁעָבְרוּ עָלָיו יָמִים וְשָׁנִים הַרְבֵּה וְלא זָכָה לָצֵאת מִמַּה שֶּׁהָיָה צָרִיךְ לָצֵאת…וְהָיָה קוֹבֵל מְאד מְאד לְפָנָיו זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה עַל עֲכִירַת מַעֲשָׂיו רַחֲמָנָא לִצְלַן.
וְהֵשִׁיב לוֹ רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּחָכְמָתוֹ בִּתְמִימוּת וּבִפְשִׁיטוּת אֵין לִי עִם מִי לְדַבֵּר, כִּי כְּבָר כֻּלּוֹ רַע.
וְתֵכֶף נִתְעוֹרֵר הָאִישׁ הַנַּ””ל וְעָנָה וְאָמַר לְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה הֲלא עִם כָּל זֶה אֲנִי מִתְגַּבֵר לִפְעָמִים לְהַמְשִׁיךְ אֶת עַצְמִי לִקְדֻשַּׁת יִשְׂרָאֵל וְכוּ’.
עָנָה רַבֵּנוּ זִ“ל וְאָמַר לוֹ: … שֶׁיַּרְגִּיל עַצְמוֹ לֵילֵךְ עִם מַאֲמַר אֲזַמְּרָה לֵאלקַי בְּעוֹדִי [חיי מוהר”ן – תקסט]
***
הברירה הראשונה שאנו צריכים להחליט בכל בוקר היא … למי אנו מאמינים? לייצר הרע שמנסה לייאש אותנו מחיים טובים ורגועים או לצדיקים שהינם שליחים נאמנים לקב“ה שמעבירים לך את המעט מהרחמנות שנוכל לקלוט! וגם אם אינך מושלם … נפלאים עד מאוד מעשיך הטובים!!!
העצה:
אל תמהר לקיים משפט שדה לאף אחד לא לחברך ולא לעצמך!
אבל אם כבר הגעת לבית המשפט … דון את האחר לכף זכות עד כמה שניתן …
כי כמו כל דבר בחיים פעם אתה למעלה שופט, ופעם אתה למטה … שפוט.
וכמו שאתה דן את חברך … כך ידונו גם אותך לעתיד. ”במידה שאדם מודד, בה מודדין לו“ [משנה, מסכת סוטה פרק א,ז].

אבל מנהיג אמיתי תהיה, אם תרצה ללכת עם תורת אזמרה בה נאמר:
”וְדַע שֶׁמִּי שֶׁיָּכוֹל… לְלַקֵּט הַנְּקֻדּוֹת טוֹבוֹת שֶׁנִּמְצָא בְּכָל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל אֲפִילּוּ בְּהַפּוֹשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל כַּנַּ”ל הוּא יָכוֹל לְהִתְפַּלֵּל לִפְנֵי הָעַמּוּד כִּי הַמִּתְפַּלֵּל לִפְנֵי הָעַמּוּד, הוּא נִקְרָא שְׁלִיחַ צִבּוּר“ [ליקוטי מוהר“ן תורה רפב],
מה תבחר?

להורדת דיוור

וידאו

הרב אליהו גודלבסקי | עלים לתרופה מכתב קפ - בחירה בחיים - התשעו - פרשת דברים - שיעור מלא.

כתיבת תגובה