גיליון 217: אין לי מעצמי

[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לכל הישועות לרפאל אהרון בן מילן ג׳מול[/label]
צדיקים יקרים,
אנו מכירים את המשפט, אין לי מעצמי כלום כמעין השפלה, שאין לי מה להציע… אבל האמנם? ממש לא!
בטבע ובחיינו רוב התנועות והפעולות מתבצעות בעקבות שינוי צורה ואנרגיה, המים בנהר דוחפים את הסלעים ומעצבים מחדש נוף, השמש מאדה את המים אשר משקים את הצמחים, החיוך שלך משפיע על שכנך שמתחיל להתעודד, ואדם שעזרת לו מתעודד ומוצא כוחות מבפנים למען לצלוח את המשימה הקשה מולה הוא מתמודד.
[blockquote quote=’אמנם לפעמים נראה שאין לנו מה להציע, אבל נפלא יהיה אם תפקח אוזניך השבוע ותמצא במה אתה יכול להועיל לחברך.’ align=’left’ max_width=’300px’]
כן, אולי אין בכוחנו לייצר כוחות חדשים, אך בתוכנו יש את המרכיבים והשילוב הנכון להגיב באופן בונה לסביבה שלנו. כמו המנורה שאמנם ללא חשמל נראית כאבן שאין לה הופכין, אבל עם הגעת החשמל פתאום תמצא אור בחדר ובכל מקום!
אם אתה חושב שאין בך כלום, אומרים שאין מעשיך טובים, ראה כמה טוב אפשר להפיק ממך כאשר מתייחסים אליך נכון, או כאשר אתה מחליט “”לא לראות בעיניים”” ולהצליח במשימה…
ועם גישה כזו -אין ספק שתצליח!
אנא אל תשפוט עצמך לפי הביצועים, אל תשקיע אנרגיה לעוות את המציאות לתרץ תירוצים, אלא התרכז בלהפיק את הטוב ביותר שאתה יכול עם הנתונים הסביבתיים שיש לך כעת! ותראה שתצליח!
***
אמר רבי נחמן: לפעמים אני אומר משהו ויודע שלא תצליח לקלוט את העניין, אבל באמת המטרה היא שתעביר את זה הלאה! כן, אין לימוד מבוזבז, יש לימוד שאולי עדיין אין לי מושג איך הוא יועיל לי, אבל בביטחון גמור ”מכל מלמדי השכלתי“ [תהילים פרק קיט] כן, כי בין אם אתה תלמיד ובין אם מורה, בין אם אדם ברחוב ובין אם אדם לומד, יש בך משהו מיוחד שפשוט מחכה להגיע לאדם הנכון, אז אל תתרגש ממה שאתה יודע או שלא, אלא שמח בלימוד שאתה אוחז בראשך … כי יגיע הזמן בו ישמש אותך באופן נפלא.
***
”ארבע מדות באדם. האומר: שלי שלי ושלך שלך, זו מדה בינונית. ויש אומרים, זו מדת סדום.
שלי שלך ושלך שלי, עם הארץ.
שלי שלך ושלך שלך, חסיד.
שלי שלי ושלך שלי, רשע.“ [מסכת אבות פרק ה]
בעוד בגשמיות נראה שיש גריעה בעת מתן לשני, אין הדבר כך ברוחניות! לעולם תוכל לנהוג כחסיד ולזכות פעמיים! לימוד וזיכוי הרבים!!!
העצה:
כאשר אנו נותנים מכל הלב, עצה, האם זה עולה לנו? לא! כאשר אנו אוהבים מישהו האם זה גורע מאהבתנו לאחרים? לא! וכן על דרך זו גם כאשר אני מחייך, עוזר, מחזק ועוד, כי כמו שהנר לא נגרע בעת שמדליק את משנהו, כך האדם המחובר באמונתו לכוח האינסופי בדמות הקב“ה לעולם לא יחסר, כי כל מה שיש לנו … ממנו קיבלנו, אז מי שנתן לנו אז … יתן לנו גם מחר!
רוצה לקבל יותר? אהוב לתת!
רוצה לשמוח יותר? עזור לאחר!
רוצה להיות שליו? דע, אתה בן של מלך כל יכול! אז מה שאין … בקש!

להורדת דיוור

וידאו

ארגון אזמרה - אין לי מעצמי - ליקוטי מוהרן תורה ל סימן ה-ח - שיעור מלא

כתיבת תגובה