גיליון 221: בזכות רבי נחמן

[label style=info icon=heart]השיעור מוקדש לכל הישועות לאושרת בת מיכל[/label]
צדיקים יקרים,
ההבדל בין משחק פשוט של ילדים בני 3 ובין משחקיהם של נוער הוא מורכבות החוקים במשחק, מספר האפשרויות לביצוע במהלך הבא. בעוד שאצל הקטנטנים יש אפשרות אחת/שתיים,
אצל הגדולים כמות האפשרויות הולכת ועולה.
ואפילו חיינו היו על אי בודד כמות האפשרויות לביצוע בכל רגע היתה גדלה פלאים בכל יום היתה בחיים שלנו,
ואנו החיים בסמיכות לאנשים רבים המשפיעים עלינו ללא שליטה שלנו. האם יש לך בחירה אמיתית על מה תראה/תשמע? האם אפשר שבדור שלנו, לפעמים, אנו אנוסים בשמירת עיניים, לשון הרע?! בהחלט כן!
[blockquote quote=’מצא בחברך נקודה קטנה שאם תגדיל אותה תהיה מיוחדת מאוד.
למתקדמים, מצא בעצמך נקודה מיוחדת.’ align=’left’ max_width=’300px’]
עיקר הניסיון שעובר על האדם כמה מנסה לשמור על המשך פועלנו הטוב למרות העובר עליו.
כל אחד עובר מאות ניסיונות במשך יום אחד, בין אם מראות ובין אם דיבור, מעשה, מאכל … לפעמים רוצים לראות איך תגיב (”במידה שאדם מודד, בה מודדין לו“ [מסכת סוטה פרק א]), לפעמים רוצים לראות איך אתה מקבל את העובר עליך (כְּשֶׁאָדָם יוֹדֵעַ שֶׁכָּל מְארְעוֹתָיו הֵם לְטוֹבָתוֹ זאת הַבְּחִינָה הִיא מֵעֵין עוֹלָם הַבָּא“ [ליקוטי מוהר“ן תורה ד]), לפעמים כל מה שרוצים לראות האם אתה מוכן פשוט לקום מחדש (רבי נחמן מעיד על עצמו שהיו ימים שהתחיל מחדש פעמים רבות), אבל בשום מקרה אין כוונה לייאש אותך.
ודע שאין מנסים אדם במשימה שלא יוכל לעמוד בה! ואם בכל אופן היתה המשימה קשה ונפלת … כנראה שכרך יהיה דווקא בשביל הקימה!
***
מה מייחד מתאגרף עולמי? האם העובדה שאינו מקבל אגרופים? לא! אלא שלמרות האגרופים שמקבל, אינו בורח מהזירה, מחפש דרכים לחמוק מהמכות, ולהשיב מלחמה חזרה, אבל בעיקר להישאר בזירה עד הצלצול האחרון.
ואתה אח יקר הנמצא בזירה של החיים, זירה בה לעיתים אנו נדרשים להילחם עם מספר מסיתים, היש סיכוי עם כוחנו הדל? לא ממש אלא אם כן נקשיב לעצות החכמים והצדיקים איך להמשיך ולהישאר על עומדנו!!!
***
את החכמה שבמעשה לעיתים אפשר לראות ולהבין מיד אך לעיתים לוקח שנים עד שרואים שהכל מתגלגל לטובה, וככול שהעניין יותר מורכב ומחוכם כך לוקח הזמן לגלות את עומק פני הדברים ”מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ ה‘ כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ“ [תהילים קד, כד] אז העובדה שאינך מבין איך העובר עליך זה לטובתך ולא לגריעותך שכן מדובר כנראה בעוד מקרה מורכב, אשר גם הישועה יכולה לבוא ממקום שאינך מצפה לו.
העצה:
בחסידות אין שום כוונה להתיר את האסור על פי הלכה, אין כוונה לשנות את המצוות והחוקים.
אבל מרבים להראות את הפנים של היושב במרומים, והסיבות האמתיות למה יש לו נחת מכל המעשים ”הקטנים“ ואם מחפש אתה עצה גם על השאלה הבאה … בטוחני שתמצא את מבוקשך בספרי רבינו נחמן או תלמיד רבי נתן.
ובינתיים כשיעור הראשון – רוצה לזכות בשמחה בחייך? נסה להיות בשמחה תמיד! 🙂

להורדת דיוור

וידאו

הרב אליהו גודלבסקי | בזכות רבי נחמן - התשעו - פרשת כי תצא - שיעור מלא

כתיבת תגובה