גיליון 227: נחת רוח

[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לכל הישועות ללאלעד ואושרת[/label]
צדיקים יקרים,
האם נחת רוח (שלווה ושרווחה) תהיה לנו רק בהינתן מתנה מבחוץ? האם חייב להיות שינוי בסביבתי למען אוכל להתחיל לנשום לרווחה? ממש לא! הישועה נמצאת לידך ויותר מזה – בתוכך! כי לא בשמיים הברכה ולא במרחקים אלא בדיבורים! שלך!
[blockquote quote=’פעם בשנה, ביום ההולדת אנו מתקשרים לחבר לאחל לו כל טוב, מה אתה אומר שתתקשר היום לחבר ותאמר לו מילים טובות, הגם שאין זה יום הולדתו?’ align=’left’ max_width=’300px’]
אומר הרב גודלבסקי בשיעוריו: שני אנשים מוזמנים למלך האחד השר והשני יהודי פשוט, מי ישמח יותר? היהודי הפשוט שכן מבחינתו מדובר על מאורע מיוחד בעוד השר נפגש עם המלך בענייני מלאכתו.
כאשר אנו מקבלים איתות מהשמיים ישירות אלינו כ: – ”מטלה“ בדמות הזמנה לאסוף תורה/תפילה/מעשה טוב שקיימתי כבר אתמול או חדשה מהיום,
– מקבלים הזדמנות (לשמור על הפה, על העיניים…), – מקבלים ישועה בדמות ביזיון (עליה נאמר שהיא תשובה של צדיקים). איך נתייחס אליה?
תבין שעל כל מצווה/הלכה שאתה רוצה/מקיים בורא עולם מבטיח לך נצח נצחים אינסוף של תענוגים … ועליך לבחור האם להתייחס אליה כמו אותו שר או כאותו יהודי פשוט.
***
כאשר שמעי בן גרא מקלל אותו נמרצות וסוקל את דוד באבנים, לא מנצל דוד את הצבא שאיתו להורגו, אלא בוחר לקבלו כשליח השם אשר שאולי בזכותו תגובתו הקב“ה יזכה אותו בישועה: ”וּבָא הַמֶּלֶךְ דָּוִד עַד-בַּחוּרִים וְהִנֵּה מִשָּׁם אִישׁ יוֹצֵא מִמִּשְׁפַּחַת בֵּית-שָׁאוּל וּשְׁמוֹ שִׁמְעִי בֶן-גֵּרָא יֹצֵא יָצוֹא וּמְקַלֵּל. וַיְסַקֵּל בָּאֲבָנִים אֶת דָּוִד וְאֶת כָּל עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ דָּוִד וְכָל-הָעָם וְכָל הַגִּבֹּרִים מִימִינוֹ וּמִשְּׂמֹאלוֹ… וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ… ה‘ אָמַר לוֹ קַלֵּל אֶת דָּוִד וּמִי יֹאמַר מַדּוּעַ עָשִׂיתָה כֵּן. וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל אֲבִישַׁי וְאֶל כָּל עֲבָדָיו הִנֵּה בְנִי אֲשֶׁר-יָצָא מִמֵּעַי מְבַקֵּשׁ אֶת נַפְשִׁי וְאַף כִּי עַתָּה בֶּן הַיְמִינִי הַנִּחוּ לוֹ וִיקַלֵּל כִּי אָמַר לוֹ ה‘ אוּלַי יִרְאֶה ה‘ בְּעֵינִי וְהֵשִׁיב ה‘ לִי טוֹבָה תַּחַת קִלְלָתוֹ הַיּוֹם הַזֶּה“ [שמואל ב פרק טז]
***
וגם רבי נתן מדגים רחמנות נפלאה של עם ישראל: ”השם יתברך ירחם עליו שיסור מעליו הרוח הרעה וישוב אל האמת בכל לב וישתדל לתקן את אשר עיוות כל כך“! [עלים לתרופה מכתב קפח]
עם ישראל עם רחמן ואמנם יש כאלו הסוטים מהדרך ומציקים לאחיהם אך נפלאים יהיו דבריו של מי שמתפלל שיחזרו לטיבם ולא ימתו בקלונם!
***
אז בחושבך על העובר עליך, אל תחפש את הסיבות למה אני ראוי לעונשים, למה אני לא בסדר?
אלא הבן ש”מי כמוך אב הרחמים, זוכר יצוריו לחיים ברחמים“ [ברכת גבורות, במוסף, עשרת ימי תשובה] רוצה שתעבור שיעור מיוחד למען תקפוץ לכיתה הבאה!
העצה:
יש ימים עם כוחות גדולים מהאחרים, ואין כוחם אלא ברצון שלנו,
רצון שלפעמים קמנו איתו בבוקר ולפעמים מתוקף מעשהו של חברינו שעורר אותנו בשמחה חדשה.

גם היום יש בעבורך שליח מיוחד שנשלח לשמח אותך,
לומר לך שאתה בן יקר ואהוב, יש בך המון טוב שחלקו גלוי ורובו חבוי.
אם תמצא אותו היום… תשכון בליבך שמחה עילאית, אבל גם אם לא תמצא
– הרשה לנו להיות לך לשליחים שאומרים לך שכבר עצם קריאתך את החיזוק הזה
ראוי אתה לכל טוב בעולם הזה ולהבא!

להורדת דיוור

וידאו

הרב אליהו גודלבסקי | נחת רוח - עלים לתרופה - מכתב קפח - התשעז - פרשת בראשית - שיעור מלא

כתיבת תגובה