[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לכל הישועות ובפרט רפואה ליצחק בן מרסל[/label]
צדיקים יקרים,
האם שקול פועלי כאשר אני טורח רבות לטובת עצמי
וכאשר אני טורח לטובת המנהיג? ברור שלא!
האם כישלון האדם בעת ניסיון שקולה למי שלא ניסה כלל?
בעוד שאצל בני האדם עלול הנכשל לקבל ציון נמוך מזה שלא טרח כלל, אך אצל השם יתברך אין שקולים השניים כלל!
נאמר: “לא עליך המלאכה לגמור” (כלומר תצליח, רק אם משמיים יחליטו שאתה אמור להצליח),
אבל אשריך המנסה פעם אחר פעם לחתור לעבר המעשה הטוב!
***
תדע שכל פעולה שלך בה אתה מנסה לגלות את הנעלם, בה אתה מנסה להוכיח את הידוע ונסתר מכולם… שהעולם אינו הפקר ויש מי שמנהל אותו… אתה זוכה בגדול!
[blockquote quote=’המשימה להשבוע:
אם נפלא הזיכרון מאירוע משמח, זה אומר ששמחת באירוע עצמו? לאו דווקא.
אבל עליך לבחור במה אתה ראוי לשמוח היום… ובעוד שבוע נבחן האם גם הוא יהיה טוב.’ align=’left’ max_width=’300px’]
”וְעַל יְדֵי כָּל דְּרִישָׁה וּדְרִישָׁה שֶׁדּוֹרֵשׁ וּמְבַקֵּשׁ וּמְחַפֵּשֹ לִמְצֹא כְּבוֹד קְדֻשָּׁתוֹ יִתְבָּרַךְ.
וְעַל יְדֵי כָּל הַבָּטָה וְגַעְגּוּעַ שֶׁמַּבִּיט וְתוֹלֶה עֵינוֹ לְרַחֲמָיו יִתְבָּרַךְ וְעַל יְדֵי כָּל תְּנוּעָה וּתְנוּעָה שֶׁפּוֹנֶה לְהַקְּדֻשָּׁה,
עַל יְדֵי כָּל זֶה זוֹכֶה בְּכָל פַּעַם לְשַׁבֵּר חוֹמוֹת בַּרְזֶל וְדַלְתוֹת נְחֹשֶׁת
אַף עַל פִּי שֶׁאַחַר כָּךְ מִתְגַּבְּרִין עָלָיו בְּכָל פַּעַם, רַחֲמָנָא לִצְלַן, אַף עַל פִּי כֵן אֵין יְגִיעוֹ לָרִיק, חַס וְשָׁלוֹם,
וְאֵין שׁוּם תְּנוּעָה שֶׁפּוֹנֶה לְהַקְּדֻשָּׁה נֶאֱבֶדֶת חַס וְשָׁלוֹם“ [ליקוטי הלכות גבית חוב מהיתומים ג: אות יז]
***
והעובדה שאינך מחפש להאדיר את שמך אינו אומר שתצא מקופח, אלא נהפוך הוא!
אם מחפש אתה להראות את הצדק, את האמת לאמיתה …
צפוי פועלך להוכיח שלא שכחת את הטוב שבתוכך ממתין… ובכך יזכו אותך משמיים לאט לאט לכבוד עצום!
”כִּי צָרִיךְ כָּל אָדָם לְמַעֵט בִּכְבוֹד עַצְמוֹ וּלְהַרְבּוֹת בִּכְבוֹד הַמָּקוֹם.
כִּי מִי שֶׁרוֹדֵף אַחַר הַכָּבוֹד אֵינוֹ זוֹכֶה לִכְבוֹד אֱ-להִים אֶלָּא לְכָבוֹד שֶׁל מְלָכִים, שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ: “כְּבד מְלָכִים חֲקר דָּבָר” וְהַכּל חוֹקְרִים אַחֲרָיו וְשׁוֹאֲלִים מִי הוּא זֶה וְאֵיזֶהוּ, שֶׁחוֹלְקִים לוֹ כָּבוֹד הַזֶּה וְחוֹלְקִים עָלָיו שֶׁאוֹמְרִים שֶׁאֵינוֹ רָאוּי לַכָּבוֹד הַזֶּה
אֲבָל מִי שֶׁבּוֹרֵחַ מִן הַכָּבוֹד שֶׁמְּמַעֵט בִּכְבוֹד עַצְמוֹ וּמַרְבֶּה בִּכְבוֹד הַמָּקוֹם אֲזַי הוּא זוֹכֶה לִכְבוֹד אֱ-לוהִים
וְאָז אֵין בְּנֵי אָדָם חוֹקְרִים עַל כְּבוֹדוֹ אִם הוּא רָאוּי אִם לָאו וְעָלָיו נֶאֱמַר: “כְּבד אֱ-לוהִים הַסְתֵּר דָּבָר” [ליקוטי מוהר“ן תורה ו]
***
אכן כך הדבר, הטוב ביותר נמצא … איתך, בתוכך, במקום שבו אתה נמצא!
האור הגדול מצוי בהישג ידך,
אם תדע שלא אתה מקור האור אלא אבינו שבשמיים,
אינך צריך להמציא את הדרך, אלא עליך פשוט לצעוד בדרך הטובה שלימדו אותנו הצדיקים שקדמו לך.
העצה:
המחפש אושר בחייו …
צריך להרפות מללחוץ לקבלו, ולהרבות להנות ממה שיש לו. כאשר מקבלים באהבה את ”המעט“ אזי נקבל הרבה יותר, כאשר חברך יחוש שאתה מנסה לסחוט ממנו … גם את המעט לא תקבל.
שני הכוחות נמצאים בך:
סבלנות (לקבל את הטוב שיש בשני)
והשמחה (בטוב שיש בך)
מתי תמצא אותם בעוצמה הגדולה ביותר? כאשר תיתן לעצמך דרור מהכבוד והגאווה ותיתן לטוב שבך לצאת לחופשי
וידאו