גיליון 210: אמת אחת

[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לכל הישועות ליהושע חי בן אסתר[/label]
צדיקים יקרים,
אם אתחיל משפט באימרה ”אל תעשה …“, ”למה עשית …“,
האם אתה מבין מה עליך לעשות? ברור שלא! אבל ללא ספק תצא בהרגשה לא נעימה של נזיפה ושל מבוי סתום.
אך אם אומר לך: ”הנח בבקשה את הכוס במרכז השולחן“, ”אנא עזור לזקנה לחצות את הכביש“ איך תרגיש? טוב ומוערך שכוחו במותניו והבחירה בידך!
האמת מנחה אותנו בדיוק מה לעשות, אך השקר מדבר סביב ומשאיר טעם רע בפה!
דרכו של היצר הרע, לומר לנו משפטים אשר משאירים אותנו מבולבלים, נזכר להוכיח אותנו אודות מעשים שנעשו בעבר, למען נשאר עם חמיצות בפה, ועם ייאוש הולך ומתעצם.
***
[blockquote quote=’בחר להתעלם מהשמצה אחת ששמעת בליבך אודות עצמך… ואם יש לך כוח, היזכר במעשה טוב שקיימת. ‘ align=’left’ max_width=’300px’]
אבל עצה ניתנה לנו:
”העבר אין העתיד עדיין וההווה בחירה“ כלומר
עבר – אין באפשרותנו לשנותו לכן השאר את העבר רק כלימוד חיובי לעתיד לבוא.
עתיד – החשש לגבי העתיד מיותר כיוון שבכל רגע יתכן שחייך יגיעו לצומת אשר ישפיעו על שינוי מסלול.
הווה – זה הזמן שלך לשמוח על כל מה שיש לך, להמתיק את הדין, ולבחור נכון!!!
ואיך עושים זאת? ”כְּשֶׁיֵּשׁ, חַס וְשָׁלוֹם, דִּינִים עַל יִשְׂרָאֵל עַל יְדֵי רִקּוּדִים וְהַמְחָאַת כַּף אֶל כַּף נַעֲשֶׂה הַמְתָּקַת הַדִּינִין” [ליקוטי מוהר“ן תורה י], אז תמצא שיר שאתה אוהב, בדיחה שהצחיקה אותך ורקד ושמח עכשיו תוך כוונה נסתרת שרק אתה יודע את פישרה.
***
פעמים רבות איננו נוהגים כפי רצוננו, פעמים רבים נפלט מפינו מה שלא התכוונו … אבל אל תתיסר שהקשבת ליצר הרע שהסית אותך כנגד חברך או כנגד עצמך… ועכשיו קום עם עזות דקדושא ותטען, אבל אימא שלי יהודייה! אז אני בן מלך וראוי גם לקיים את המעשה הטוב הבא, ראוי בהחלט לקיים גם את המצווה הנמצאת לידי! כנאמר ע“י רבי נחמן: ”טוֹב יוֹתֵר לִהְיוֹת פֶּתִי יַאֲמִין לְכָל דָּבָר, דְּהַיְנוּ לְהַאֲמִין אֲפִילּוּ בִּשְׁטוּתִים וּשְׁקָרִים, כְּדֵי לְהַאֲמִין גַּם בְּהָאֱמֶת מִלִּהְיוֹת חָכָם וְלִכְפּר בַּכּל חַס וְשָׁלוֹם“ [שיחות הר””ן – אות קג]
***
יועצים לנו ללמוד למען נשכיל, אך חשוב שנזכור את מטרת הלימוד, הבה נקפיד שאנו נפרש את הלימוד לזכות! ”אבטליון אומר, חכמים, היזהרו בדבריכם שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקום מים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמים מתחלל “ [מסכת אבות, פרק א].
אם נקשיב ”ללימוד“ בראשנו אנו עלולים לקטרג עליהם להטיף להם, להחליש דעתם ולבזבז זמנם.
אבל באמת הקב“ה רחמן אב הרחמים רוצה להעניק לכל אחד את המתנה הגדולה ביותר, ואולי אנו נזכה לכוון את חברינו בדרך הנכונה – להיות שליחי אמת למען יקבלו את הטוב המגיע להם, תקווה להתחלה חדשה! עם העצה החדשה שלמדנו!
העצה:
בין דיבור אמת לדיבור שקר – אבחר באמת,
וגם אם האמת קשה מידי להאמר … אבחר לשתוק! כל יהודי יודע שהוא בן מלך, יחיד ומיוחד
ואם אינך מסוגל להבין זאת … אל תבין,
תשתוק ליצר הרע המטיח בך עלבונות … אבל מיד כשתוכל, קום ותתחיל מחדש לנהוג שוב באהבה, פרגון והפצת הטוב כי זה אתה באמת לאמיתה!

להורדת דיוור

וידאו

הרב אליהו גודלבסקי | אמת אחת - עלים לתרופה - מכתב קעח - התשעו - פרשת קרח - שיעור מלא