גיליון 220: די להסתה

[label style=info icon=heart]השיעור מוקדש לכל הישועות למרים בת רחל[/label]
צדיקים יקרים,
כמה פעמים קיבלת מחמאה על פועלך הטוב?
וכמה פעמים שמעת ”מחמאה“ בסגנון אמרתי לך!!! נו נו נו!!! מה יהיה איתך?! אם אתה אדם נורמלי … אני מניח שטענות ומענות מסוג השלילי תשמע בשפע, בעוד שמחמאות אמיתיות … כמעט ולא נשמע, אבל האם חשבת מדוע זה קורה? האם הכמות פעמים מצביעה על טיב פועלנו בעולם? האם הצועק יותר פעמים הוא הצודק? ממש לא! נהפוך הוא!
[blockquote quote=’נסה לזהות את אלו שאחרי ש“מדברים לעניין“ איתך, אתה מרגיש רע. ולחילופין את אלו שנותנים לך הרגשה טובה עם פועלך הטוב.
למתקדמים – נסה לדבר יותר עם המחזקים.’ align=’left’ max_width=’300px’]
הבטוח בטענותיו לא צריך לנסות ולהמשיך לשכנע אותנו, לעומת השקרן שבכל פעם שאנו מתקרבים לגילוי האמת, הוא חייב לצעוק על עוד דבר למען להסית את מחשבתנו, לכן ככול שהצעקות גדולות יותר בראשך … כך הבן שאולי יש פה רמז … לא להתייחס אליהם! כי כל מטרתם היא להסיט אותך מהאמת, שעבודתך הטובה רצויה ונפלאה!
***
פעולתנו הרעות נרשמות, וימחקו כשנתחרט עליהן, כשנעשה עליהן תשובה! אבל את הטוב שעשינו … גם העוון הגדול ביותר לא ייקח אותו מאיתנו.
***
אז מהיום אנו אומרים די למסיתים אותנו נגד עצמנו, מהיום אנו אומרים שאמנם איננו גאונים ואין לנו תשובות לכל השאלות המשונות שאותנו שואלים, אבל אנו סומכים על דברי הצדיקים שכבר ענו על השאלות, ואפילו נתנו לנו עצות:
רבי נחמן: ”שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר הַפָּחוּת שֶׁבַּאֲנָשַׁי אֲנִי מוֹלִיךְ אוֹתוֹ בְּדֶרֶךְ שֶׁל צַדִּיק גָּדוֹל מְאד וְכוּ’ וִיקַנֵּא מְאד אֶת הַמְקרָבִים אֵלָיו מִכָּל שֶׁכֵּן אֶת מִי שֶׁזּוֹכֶה לְהוֹשִׁיט לוֹ וְכוּ’ “ [חיי מוהר“ן אות שיד]
חז“ל: ”עזבו את ה’ נאצו את קדוש ישראל (ישע’ א ד). אל תאמר עזבו, אלא עוזבו אתי, כביכול. למה. אלא אני נקראתי, ה’, ה’ אל רחום וחנון (שמ’ לד ו). ומפני עונותיכם, עשיתם אותי לאכזרי, והפכתם מדת רחמנותי לאכזריות“ [מדרש תנחומא, ויקרא, פרשת בחוקותי]
כי בכוח הצדיקים הפועלים לטובתך, בזכות הרחמנות אין קץ שיש גם עליך, ובזכות שאתה נמצא בהשגחה פרטית לטובה, התפקיד שלנו פשוט לחייך…משמחה!
***
כל מעשה טוב מעלה אותך מעלה כמו בלון הליום,
אין בכוח המעשה הבודד להעלותך מעלה בנגלה, לכן אל תפסיק אחרי ”האכזבה הראשונה שלא קודמת“
אלא המתן להצטרפותם של מעשיך הטובים הבאים לפני הציפיה לשינוי, ואם תחושתך שאתה ”נענש מעבר למידה“ אפשר שאין מענישים אותך בגלל מעשיך, אלא מזכים את סביבתך בעזרתך!
העצה:
לפעמים חוזר כוחנו להתחיל מחדש בעוצמה מלאה ומייד עם קומנו: טראח, חוטפים מניעות ביזיונות.
האם הקושי הוא סימן שפועלנו לא רצוי? האם אפשר שלמרות רצוננו, זה לא מספיק?
ממש לא!! פועלך רצוי, יקר, ועושה נחת רוח עצום!! ובזכות פעולתך הקב“ה מזכה את כל עם ישראל!
עם ישראל הינו יחידה אחת ולפעמים בזכות הרצונות שלך … אחרים שעוד מעט נופלים – זוכים להזדמנות שניה! אז חזק ואמץ אח יקר!

להורדת דיוור

וידאו

הרב אליהו גודלבסקי | די להסתה - עלים לתרופה - מכתב קפא - קפד - התשעו - פרשת משפטים - שיעור מלא

כתיבת תגובה