גיליון 229: דעת גבוהה

[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לעילוי נשמת משה בן זילפה[/label]
צדיקים יקרים,
מה תאמר על המשפט: ”קל מאוד להשפיל כל אדם, אך צריך מומחה לתת למישהו את ההרגשה הטובה אודות פועלו הטוב בעולם!“ מחנכים אותנו כל היום להיות שופטים/תליינים/וגם חכמים לפעמים אנו פוגשים גם את ה”יועצים“, ”מומחים“, ושאר שליחים עבורנו שיודעים לומר לנו מה לא עשינו טוב, למה מגיע לך נכשל בהתנהגות… אבל האמת שהנכשל, לא מגיע לך אלא להם!!
אם רוצה אתה לדעת מיהו חכם באמת, חשוב לרגע מיהו האדם שאחרי שיחתך עימו – אתה שמח על פועלך ועל רצונך!
[blockquote quote=’חכמה אינה להצליח לדבר בכל פעם,
אלא שבדיבורך תחזק את חברך… ספור כמה פעמים זכית לפגוש אנשים חכמים סביבך’ align=’left’ max_width=’300px’]
אכן קיימת הלכה להוכיח את ישראל … אך ייעודה הוא לקרב את ישראל לתורה/תפילה/מעשים טובים ולא חלילה להרחיקם.. אומר רבי נחמן:
”לָאו כָּל אָדָם רָאוּי לְהוֹכִיחַ כְּמוֹ שֶׁאָמַר רַבִּי עֲקִיבָא ‘תָּמֵהַּ אֲנִי, אִם יֵשׁ בַּדּוֹר הַזֶּה מִי שֶׁיָּכוֹל לְהוֹכִיחַ’ וְאִם רַבִּי עֲקִיבָא אָמַר זאת בְּדוֹרוֹ, כָּל שֶׁכֵּן בַּדּוֹר הַזֶּה שֶׁל עַכְשָׁיו כִּי כְּשֶׁהַמּוֹכִיחַ אֵינוֹ רָאוּי לְהוֹכִיחַ אֲזַי לא דַּי שֶׁאֵינוֹ מוֹעִיל בְּתוֹכַחְתּוֹ אַף גַּם הוּא מַבְאִישׁ רֵיחַ שֶׁל הַנְּשָׁמוֹת הַשּׁוֹמְעִים תּוֹכַחְתּוֹ כִּי עַל יְדֵי תּוֹכַחְתּוֹ הוּא מְעוֹרֵר הָרֵיחַ רַע שֶׁל הַמַּעֲשִׂים רָעִים וּמִדּוֹת רָעוֹת שֶׁל הָאֲנָשִׁים שֶׁהוּא מוֹכִיחָם” [ליקוטי מוהר“ן תנינא תורה ח]
***
דע שבורא עולם רוצה לתת לך … כן לך! שכר עצום על כל פעולה טובה שתעשה ולכן אין סיכוי שירצה שתיקח הבנה מהשליחים המגיעים אליך שתרחיק אותך מרצון ללמוד עצות טובות או מביצוע דבר שבקדושה! לכן הרגש חופשי לא להפנים את דברי מוכיחך!
***
ולעיתים אתה נמצא ”בצד הנותן“ ופועמת בך ההרגשה והרצון להוכיח את ישראל …
מי יתן ותקיים את דברי רבי נתן שנכון שראוי להוכיח את ישראל … כמה הם טובים! וכמה מעשיהם יקרים, כי בני מלכים אנו למלך מלכי המלכים!
***
וכאשר פועמת הרגשת התסכול בגלל הפער בין הידיעה לבין המעשה, דע שאינך היחיד בעולם החש זאת ואינך ממציא אותה כנאמר: ”וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ“ [דברים פרק ד, לט],
אז אל תתרגש אם אתה עדיין בשלב ההפנמה, אלא שמח שהצלחת להבין את החכמה בעניין וכעת תוכל לעבור לשלב ב‘ … לצפות שתצליח לקיים.
אפילו לוקח ימים ושנים ועדיין אתה מדבר בפה ולא זוכה בלב לקיים … שמח שאתה משנן את הדיבורים הטובים שכן מפיחים הם בך רוח נפלאה, ומזכים אותך בשכר עצום של רצונות וכיסופים!
העצה:
אם היו מכניסים אותך לחדר עם אוצרות רבים לפרק זמן קצוב למען בני ביתך
– היית פועל בשיא המהירות לאסוף עוד ועוד לפני שיגיע השעון לסיומו.

אין איש יודע את מועד הפטירה, אבל דבר אחד בטוח – מקבל אתה בכל יום הזדמנויות לאסוף לאמתחתך עוד ועוד
תורה/תפילה/מעשים טובים, לא בשביל להוכיח אותך שלא עשית אותם אלא למען לזכות אותך!!!
כי בן מלך כמוך – ראוי להזדמנות נוספת גם היום!

להורדת דיוור

וידאו

ארגון אזמרה - דעת גבוהה - ליקוטי מוהרן - תורה לג - התשעז - פרשת לך לך - שיעור מלא

כתיבת תגובה